ZAPYTANIE OFERTOWE dot. wyboru wykonawcy usługi pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Trzcianne”

Trzcianne, dnia 21.07.2020 r.

GKOŚ.6232.1.2020

ZAPYTANIE  OFERTOWE

dot. wyboru wykonawcy usługi pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Trzcianne”

 

Postępowanie nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), gdyż wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych kwoty 30 000 euro.

Zamawiający: Gmina Trzcianne

  1. Wojska Polskiego 10

  19-104 Trzcianne

   tel. (85) 738-50-56

 

  1. Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z budynków mieszkalnych i/lub gospodarczych z posesji osób fizycznych nie będących przedsiębiorcami z terenu gminy Trzcianne.

            Szacunkowa ilość odpadów azbestowych do usunięcia z nieruchomości z terenu gminy Trzcianne wyniesie około 1000 m² (około 15 Mg).

Zakres prac będzie obejmował:

- odbiór i załadunek wyrobów zawierających azbest,

- transport odpadów azbestowych do miejsca ich unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych.

            Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia o którym mowa wyżej, ponieważ podane ilości wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia określone zostały w sposób szacunkowy.

Koszty inwentaryzacji powierzchni wyrobów zawierających azbest oraz koszty ważenia tych wyrobów ponosi Wykonawca.

Do obowiązku Wykonawcy należeć będzie również prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów  (Dz. U. z 2019 r. poz. 819).

            Wykonawca do rozliczenia wykonania zadania przedstawi karty przekazania odpadu z podpisami właściciela posesji oraz protokołu odbioru z wyodrębnieniem każdej nieruchomości, z której były usuwane wyroby zawierające azbest, informację o wyrobach azbestowych, których wykorzystywanie zostało zakończone oraz oświadczenia o prawidłowości wykonanych prac związanych z usunięciem odpadów azbestowych oraz oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego (wzór załącznik nr 2) z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zgodnie z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.). zmienione Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest

 

 Ponadto Wykonawca przedstawi karty przekazania odpadów zawierających azbest na składowisku odpadów, zawierających datę złożenia odpadów na składowisku, masę, rodzaj odpadów unieszkodliwionych oraz dokumentację fotograficzną nieruchomości w formie elektronicznej, z których usunięto wyroby zawierające azbest, przed i po wykonaniu prac. Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego przedstawionych przez Wykonawcę powyższych rozliczeń, Wykonawca wystawi fakturę za wykonane prace.

 Wykonawca w ramach proponowanej oferty cenowej winien zapewnić:

  1. a) nadzór osoby odpowiedzialnej za organizację wykonywanych robót i zabezpieczenie placu budowy,
  2. b) uporządkowanie terenu po zakończeniu robót oraz ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia robót lub związanych z nimi.

Przed rozpoczęciem prac (w terminie co najmniej 7 dni) Wykonawca zobligowany jest dokonać zgłoszenia przystąpienia do prac polegających na zabezpieczeniu i usunięciu wyrobów zawierających azbest, właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz państwowemu inspektorowi sanitarnemu.

Wykonawca zobligowany jest do sporządzenia szczegółowego harmonogramu prac uwzględniającego również 7 dniowy okres przypadający od zgłoszenia ww. organom do rozpoczęcia prac na terenie Gminy Trzcianne.

Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania oceny prawidłowości wykonywanych prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest poprzez każdorazową obecność przy odbiorze i ważeniu odpadów zabezpieczonych na posesji mieszkańców oraz poświadczenie tego faktu na każdym protokole odbioru (zał. Nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego).

  1. Warunki jakie powinien spełniać Wykonawca:

- musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności, w wyniku której powstają odpady niebezpieczne oraz zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu w/w odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych – decyzja Starosty Monieckiego zatwierdzająca program gospodarki odpadami niebezpiecznymi zawierającymi azbest zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.). Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku są kserokopie aktualnych decyzji.

- musi posiadać zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych. Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku jest kserokopia aktualnej decyzji.

- musi posiadać pracowników przeszkolonych w zakresie pracy z wyrobami zawierającymi azbest (co najmniej 2 osoby).  Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku jest oświadczenie Wykonawcy.

- musi dysponować odpowiednim sprzętem do bezpiecznego załadunku i transportu wyrobów zawierających azbest (co najmniej 1 środek transportu). Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku jest oświadczenie Wykonawcy.

- musi wskazać miejsce składowania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest (kserokopia aktualnej umowy ze wskazanym zakładem na przyjęcie odpadów zawierających azbest lub inny równoważny dokument).

  1. Kryteria oceny ofert:

Kryterium oceny ofert (100%) będzie cena całkowita za wykonanie przedmiotu zamówienia opisanego w ust. 1 wynikająca z oferty cenowej sporządzonej przez Wykonawcę zgodnie z formularzem cenowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia do składania ofert.

  1. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie przekazana pisemnie.

  1. Sposób przygotowania oferty:

- oferty należy składać na druku stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego,

- do oferty należy dołączyć oryginały/kserokopie dokumentów wymienionych w punkcie 2 zamówienia,

- Wykonawca określi jednostkowe ceny netto w PLN jako całkowity koszt odbioru,  transportu i utylizacji odpadów azbestowych, a także cenę na  transport i utylizację wyrobów zawierających azbest, w przeliczeniu na jeden metr kwadratowy płyty zawierającej azbest – stałe i jednakowe na wszystkie zlecenia jednostkowe w okresie, na który zostanie zawarta umowa.

Wykonawca określi również wartość brutto całego zamówienia z podaniem wartości podatku VAT (wyrażony w % i kwocie PLN), która stosowana będzie wyłącznie do porównania ofert.

  1. Termin i sposób składania ofert:

Oferty cenowe należy składać w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy Trzcianne,
ul. Wojska Polskiego 10, 19-104 Trzcianne w pokoju nr 18 – sekretariat, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Trzcianne” bądź na adres email: trzcianne@trzcianne.pl w terminie do 29 lipca 2020r. do godziny 1000.

  1. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli jest sprzeczna z zapytaniem ofertowym.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

  1. Wymagany termin realizacji zamówienia: do 30.09.2020 r.
  2. Miejsce realizacji usługi: Gmina Trzcianne.
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
  4. Osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego do kontaktów z oferentami jest
    Paulina Świerzbińska, tel. (85) 738-50-56 wew. 26. 

 

 

 

 

 

 

   

Załączniki:

  1. Formularz ofertowy.
  2. Oświadczenie oferenta.
  3. Wzór protokołu odbioru odpadu.
  4. Projekt umowy.

 

 

Klauzula informacyjna w zamówieniach publicznych

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej RODO, informuję, iż:

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Trzcianne, ul. Wojska Polskiego 10, 19-104 Trzcianne, której przedstawicielem jest Wójt Gminy Trzcianne,

 

  1. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można kontaktować się pod adresem email : iodo@gryfon.com.pl, tel.575 435 897,

 

  1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,

 

  1. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

 

  1. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;

 

  1.   W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

 

  1.   Posiada Pani/Pan:

− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,

− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,

− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

 

  1.   Nie przysługuje Pani/Panu:

− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Trzcianne

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Gminy Trzcianne

Data wytworzenia: 2020-07-21

Wprowadzający: Marcin Bakun

Data modyfikacji: 2020-07-21

Opublikował: Marcin Bakun

Data publikacji: 2020-07-21